Alberto Romele é investigador associado do International Center for Ethics in the Sciences and Humanities (IZEW). Investigador pós-doutorado pela FCT no Instituto de Filosofia da Universidade do Porto, foi professor associado de filosofia na Universidade Católica de Lille. A sua investigação centra-se em filosofia da tecnologia, hermenêutica digital e imaginários tecnológicos. É autor da monografia Digital Hermeneutics (Routledge, 2020).

Alberto Romele is research associate at the IZEW, the International Center for Ethics in the Sciences and Humanities. He has been associate professor of philosophy at the Catholic University of Lille and post-doc of the FCT at the Institute of Philosophy of the University of Porto. His research focuses on philosophy of technology, digital hermeneutics, and technological imaginaries. He is the author of the monograph Digital Hermeneutics (Routledge, 2020).